←
↑
⇑
↓
→

Ласло Краус |
Програмирање на језику Java - испити
Практични испит
26. 6. 2007.
|
Задатак
| Напомене
Поставка задатка
(садржај)
Написати на језику Java следећи пакет класа:
- Апстрактна фигура у равни предвиђа дохватање тренутних координата и исцртавање фигуре на графичкој сцени и уништавање фигуре. Уништавање подразумева уклањање фигуре из графичке сцене.
- Активна сцена је графичка компонента која може да садржи призвољан број фигура које исцртава сваких 20 ms. Ствара се празна, после чега фигуре се могу појединачно додавати и избацивати. Фигуре у сцени могу да се дохватају јена по једна по редоследу додавања.
- Стрела је фигура која се исцртава као водоравна дуж задате боје и дужине. Ствара се са задатим координатама врха после чега се креће задатом реалном брзином удесно. Стрела се уништава када напушта сцену. Графички контекст сцене може да се дохвати методом
Graphics
getGraphics()
. Тренутно време може да се очита методом long
System.CurrentTimeMillis()
.
- Лук је фигура која се исцртава задатом бојом унутар кавдрата задате дужине ивица тако да једно теме показује удесно. Ствара се са задатим координатама центра леве ивице после чега може да се помера за унапред задати корак нагоре или надоле, али само до ивица сцене. Може да испали стрелу задате дужине задатом реалном брзином.
- Балон је фигура која се исцртава као попуњен круг задате боје и пречника. Ствара се са задатим координатама центра после чега се креће задатом реалном брзином нагоре. Кад центар балона пређе горњу ивицу сцене, поново се појављује на доњој ивици на истој усправној линији као и пре. Кад балон буде пробушен неком стрелом, промени боју у другу унапред задату боју после чега се уништава. Сматра се да је стрела пробушила балон кад врх стреле доспе у круг балона.
- Игра на графичкој корисничкој површи према слици поставља један лук плаве боје у тачки (5, 20) у односу на горњи леви угао сцене унутар квадрата дужине ивица 10 p (pixel). Лук може да се помера нагоре и надоле с кораком 10 p. Стреле црне боје дужине 16 p испаљују се брзином 0,2 p/ms. На захтев, одједном се стварају по 5 зелена балона пречника 16 p на доњој ивици сцене од десне ивице улево на међусобном размаку од по 30 p. Балони се крећу брзинама између 0,06 p/ms и 0,08 p/ms. Кад буду пробушене, боја им се мења у црвено.

- Испит траје 180 минута.
- Не користити свој лични налог, већ корисничко име
ispitx
(x
је број радне станице за којим се ради). Лозинка на свакој радној станици је student
.
- Пројекат обавезно формирати на диску
N:
(Nastava
on
\\Xs200-2
) у каталогу ObjektnoProg\RSx
(x
је број радне станице за којим се ради).
- Решење задатка смештати у потребан број датотека изворног текста програма (за сваку класу ѕасебна датотека). Не стављати целокупно решење у једну датотеку.
- На почетку сваке датотеке навести своје име и број индекса.
- Пожељно је да програм проради до краја испита.
(садржај)
←
↑
⇑
↓
→
Аутор: Ласло Краус
Е-пошта: kraus@etf.rs
Copyright © 2010, Laslo Kraus
Последња ревизија: 8.9.2010.