Visa elektrotehnicka skola, Beograd
Ласло Краус
Објектно програмирање - испити
Практични испит
10. 2. 2000

Задатак | Напомене

Поставка задатка (садржај)

Пројектовати на језику C++ апстрактну класу за артикле у продавници (Art) задатих помоћу шифре (знаковни низ), јединичне цене (реалан број) и количине (реалан број). Предвидети:
  1. иницијализацију артикла задатом шифром, задатом ценом и количином једнаком нули,
  2. иницијализацију артикла другим артиклом,
  3. уништавање предмета,
  4. додељивање вредности једног артикла другом (artikal1=artikal2),
  5. формирање копије артикла у динамичкој меморији,
  6. постављање нове вредности за цену (artikal%=cena),
  7. промену количине за одређени износ (artikal+=kolicina),
  8. дохватање шифре, цене, количине и јединице мере (одвојене методе),
  9. израчунавање вредности артикла,
  10. израчунавање запремине задате количине артикла,
  11. писање садржаја предмета у неки излазни ток (datoteka<<artikal) у облику погодан за табеларни приказ (шира, цена, количина, јединица мере, вредност).
Пројектовати на језику C++ класе за комадне артикле (ArtKom), течне артикле (ArtTec) и зрнасте артикле (ArtZrn) као изведене класе из класе артикала са истим могућностима као и основна класа. Комадни артикли су облика квадра задатих димензија и количина се изражава у комадима. Количина течних артикала се изражава у литрима. Зрнасти артикли имају одређену густину и количина им се изражава у килограмима.

Пројектовати на језику C++ класу радњи за продају артикала (Radnja). Предвидети:

  1. формирање празне радње задатог капацитета њеног складишта израженог у литрима,
  2. иницијализацију радње другом радњом,
  3. уништавање радње,
  4. доделу вредности једне радње другој (radnja1=radnja2),
  5. увођење новог артикла у евиденцију (radnja+=artikal),
  6. брисање артикла из евиденције (radnja-=sifra),
  7. дохватање арикла из радње (radnja[sifra], артикал остаје у радњи у непромењеном стању),
  8. израчунавање преосталог слободног простора у складишту радње,
  9. писање стања свих артикала у радњи у неки излазни ток (datoteka<<radnja).
За разрешавање конфликтних ситуација (на пример: препуњавање складишта радње, дохватање непостојећег артикла итд.) користити изузетке.

Саставити на језику C++ интерактивни главни програм који прихвата следеће команде:


Напомене (садржај)

(садржај)
         
Аутор: Ласло Краус
Е-пошта: kraus@etf.rs

Copyright © 2010, Laslo Kraus
Последња ревизија: 4.10.2010.