←
↑
⇑
↓
→

Ласло Краус |
Објектно програмирање - испити
Практични испит
18. 11. 1999
|
Задатак
| Напомене
Поставка задатка
(садржај)
Пројектовати на језику C++ апстрактну класу за предмете задатих
помоћу специфичне тежине (Predmet
). Предвидети:
- иницијализацију предмета задатом специфичном тежином са
подразумеваном вредношћу једнаком један,
- уништавање предмета,
- израчунавање запремине предмета,
- израчунавање тежине предмета,
- читање вредности предмета из неког улазног тока
(
>>
), и
- писање садржаја предмета у неки излазни ток
(
<<
).
Пројектовати на језику C++ класу за сфере задатих помоћу
специфичне тежине и полупречника (Sfera
) као изведену
класу из класе предмета. Подразумеване вердности свих параметара при
иницијализацији су један. Поред могућности основне класе предвидети још
и формирање копије сфере у динамичкој меморији.
Пројектовати на језику C++ класу за квадре задатих помоћу
специфичне тежине и дужина ивица (Kvadar
) као изведену
класу из класе предмета. Подразумеване вердности свих параметара при
иницијализацији су један. Поред могућности основне класе предвидети још
и формирање копије квадра у динамичкој меморији.
Пројектовати на језику C++ класу за складишта предмета задатих
капацитета (Skladiste
). Предвидети:
- формирање празног складишта задатог капацитета,
- иницијализацију складишта другим складиштем,
- уништавање складишта,
- доделу вредности једног складишта другом (
=
),
- дохватање капацитета складишта (унарни
+
),
- стављање једног предмета у складиште (
+=
, предмет се
ставља на прво слободно место),
- испитивање да ли на задатом месту у складишту постоји предмет
(
%
),
- избацивање предмета са задатим редним бројем из складишта
(
-=
, остали предмети не мењају своја места),
- дохватање датог предмета из складишта (
[]
, предмет
остаје у складишту),
- писање садржаја складишта у неки излазни ток
(
<<
).
За разрешавање конфликтних ситуација (на пример: стављање предмета у
пуно складиште, узимање предмета са празног места итд.) користити
изузетке.
Саставити на језику C++ потпрограм за читање једног предмета са
главног улаза.
Саставити на језику C++ интерактивни главни програм који прихвата
следеће команде:
- читање објекта са главног улаза и стављање у складиште
(
S
),
- читање тежине преко главног улаза и избацивање из складишта свих
предмета са том тежином (
I
),
- израчунавање укупне тежине предмета у складишту
(
T
),
- исписивање садржаја складишта на главном излазу (
P
),
и
- завршетак рада (
Z
).
- Испит траје 3 сата.
- Решење задатка предаје се у облику три датотеке: дефиницје свих
класа, дефиниције метода уз све класе и главни програм. Не
стављати целокупно решење у једну датотеку.
- Пожељно је да програм проради до краја испита.
(садржај)
←
↑
⇑
↓
→
Аутор: Ласло Краус
Е-пошта: kraus@etf.rs
Copyright © 2010, Laslo Kraus
Последња ревизија: 4.10.2010.