Ласло Краус |
ИР4ПС Други колоквијум 6. 2. 2008. |
---|
Одговорити концизно (једна до две реченице) и прецизно на следећа питања:
a) На којим дијаграмима се појављују и у чему је разлика између самотранзиције и унутрашње транзиције (прелаза)?
б) Навести намену и приложити класни дијаграм структуре пројектног узорка Подсетник (Memento).
в) Да ли додавање нових команди захтева измену класа које учествују у пројектном узорку Команда и зашто? Са којим узорцима је повезан узорак Команда?
Дате су следеће, већ написане класе:
Производу може да се дохвати врста. Складиште садржи произвољан број производа. Може да се додаје један производ и да се производ задате врсте извади из складишта. Активан радник има име, може да му се дохвати квалификација (која може да буде квалификован или висококвалификован), може да се запосли у некој фабрици (класа за фабрику још не постоји) и може да производи производе које ставља у задато складиште.
Коришћењем претходних класа пројектовати решење следећег проблема на језику UML:
Аутомобил и део су производи. Аутомобил има серијски број и састоји се од делова. Каросерија, точак и мотор су делови. Постоје квалификовани и висококвалификовани радници. Квалификовани радник производи делове. Специфично квалификовани радник производи каросерије, точкове или моторе. Делови се различито производе за различите марке аутомобила. Високовалификовани радник производи аутомобиле тако што им угради каросерију, четири точка и мотор из складишта. Фабрика запошљава раднике, поседује складиште и производи аутомобиле марке која се одређује приликом стварања фабрике.
Користити познате пројектне узорке. Приложити дијаграм класа са назнаком коришћених пројектних узорака (на потребном броју слика) и дијаграм компонената стављајући класе које чине логичку целину у исту компоненту (укључити и готове класе).
Copyright © 2010, Laslo Kraus
Последња ревизија: 1.9.2010.