Elektrotehnicki fakultet, Beograd  Ласло Краус ИР4ПС
Први колоквијум
30. 11. 2007.

Аутори: Игор Тартаља и Ласло Краус

Задаци: 1 2 | Напоменe | Решења: 2

Поставка задатка 1 (30 поена) ( почетак)

Одговорити концизно (једна до две реченице) и прецизно на следећа питања:

a) Које градивне блокове дефинише UML и чему је намењена која врста градивних блокова?

б) Како се представљају, на којој врсти дијаграма и шта означавају релације у укључивања (include) и проширивања (extend).

в) Приложити дијаграм секвенце који описује основни сценарио пројектног узорка Посматрач (Observer).

Поставка задатка 2 (70 поена) ( решење | почетак)

Пројектовати решење следећег проблема на језику UML:

Радни оквир за игре на табли не зависи од конкретне игре, већ обухвата апстракције које би се користиле у разним играма. Фигура за игре има боју (једно слово) и информацију о пољу табле на којем се тренутно налази. Може да се дохвати једнословна ознака, боја и поље на којем се налази, као и да се фигура стави на неко поље и да се премести на друго поље на табли. Дужност је фигуре да провери да ли је према правилима игре и тренутном стању на табли тражено премештање дозвољено. Поља дводимензионалне табле за игре могу да буду празна или да садрже по једну фигуру. Могу да се дохвате координате поља на табли, да се дохвати табла којој припада поље и да се дохвати фигура на пољу. Табла садржи задат број врста и колона поља. Може да се постави фигура на дато место табле, да се дохвати фигура с датог места, да се фигура премести с једног на друго место, да се уклони фигура с датог места и да се дохвати поље с датим координатама. Апстрактан играч игра фигурама задате боје на задатој табли. Може да одигра потез померајући једну своју фигуру на друго место на табли. Ако потез није дозвољен, играч треба да понови потез. Игра садржи једну таблу за игру и неколико играча. Ствара се са празном таблом задатих димензија и попуњеним низом играча. Може да се постави почетно стање игре, да се провери да ли је игра завршена и да се одигра партија. У току партије играчима се циклички омогућава да одиграју потез.

Шах је игра коју играју два играча на табли од 8×8 поља са фигурама беле и црне боје. Користе се фигуре за шах од којих је једна топ. Шахиста је играч који вуче потезе преко тастатуре. Рачунар је играч који аутоматски вуче потезе на почетном, средњем или напредном нивоу.

Приложити:


Напоменe ( почетак)


Решење задатка 2 ( поставка | почетак)



( почетак)
         
Аутор: Ласло Краус
Е-пошта: kraus@etf.rs

Copyright © 2010, Laslo Kraus
Последња ревизија: 1.9.2010.