Elektrotehnicki fakultet, Beograd  Ласло Краус СИ3ПС
Трећи колоквијум
5. 2. 2007.

Аутори: Игор Тартаља и Ласло Краус

Задаци: 1 2 | Напоменe | Решења: 2

Поставка задатка 1 (30 поена) ( почетак)

Одговорити концизно (по једна или две реченице) и прецизно на следећа питaња:

a) Дефинисати појмове језика UML: артефакт (artifact) и чвор (node)? На којим дијаграмима се појављују? Навести одговарајуће симболе.

б) Које врсте Адаптера постоје? Приложити одговарајуће класне дијаграме структуре са назначеним улогама класа у пројектном узорку.

в) Која је намена узорка Команда (Command) и у каквој вези може бити са узорком Композиција (Састав, Склоп, Composite).

Поставка задатка 2 (70 поена) ( решење | почетак)

Дате су следеће, већ написане, класе за цртање графичких елемената:

Апстрактан графички елемент предвиђа цртање елемента и прављење копије елемента. Цртање се остварује помоћу објекта цртача који може да се поставља у току живота елемента (ова класа још не постоји). Знак је елемент који садржи податак типа char. Апстрактна фигура је елемент који садржи боју и тачку која представља положај горњег левог темена. Текст је фигура која садржи низ знакова. Правоугаоник је фигура задате целобројне ширине и висине. Цртеж је правоугаоник који може да садржи произвољан број фигура. Апстрактна компонента је фигура која може да обради догађај притиска мишем. Дугме је компонента која садржи текст који чини његов натпис. Слика је компонента која садржи један цртеж. Компоненте могу да се уоквире линијом задате боје.

Коришћењем претходних класа пројектовати решење следећег проблема на језику UML:

Апстрактан цртач предвиђа постављање боје пера за цртање и праволинијско померање пера из тренутног положаја до задате тачке без цртања и са цртањем. Циљна тачка постаје нова тренутна тачка. Цртање графичких елемената, укљућујући и знакове, се остварује комбиновањем ових радњи. Конкретни цртачи остварују цртање под конкретним оперативним системом, који може бити Windows или Linux. Програм обезбеђује интерактивно цртање једне слике коришћењем цртача који се задаје приликом стварања програма. Програм подржава почетак састављања нове слике, додавање фигуре, избацивање фигуре и враћање произвољан број корака уназад у поступку састављања слике. Не треба разрађивати детаље додавања и избацивања фигура. Приложити дијаграм класа (без детаља горе описаних готових класа), дијаграм коришћених пројектних узорака и дијаграм случајева коришћења при раду с програмом.


Напоменe ( почетак)


Решење задатка 2 ( поставка | почетак)



( почетак)
         
Аутор: Ласло Краус
Е-пошта: kraus@etf.rs

Copyright © 2010, Laslo Kraus
Последња ревизија: 1.9.2010.