Ласло Краус |
ИР4ПС/СИ3ПС Испит 3. 9. 2008. |
---|
Одговорити концизно (једна до две реченице) и прецизно на следећа питања:
a) Шта означавају појмови јавног и приватног увоза пакета и којим се графичким симболима представљају на језику UML?
б) Шта је класа асоцијације, како се графички представља на језику UML, и са којим појмом у релационим базама се може упоредити?
в) Навести намену пројектног узорка Подсетник (Memento) и дијаграм секвенце који описује понашање улога у узорку.
г) Шта је мотивација пројектног узорка Фасада (Facade) и да ли пројектни узорак Фасада омогућава директни приступ методама објеката подсистема?
д) Навести намену пројектног узорка Градитељ (Builder) и уопштену класну структуру узорка.
Актер има име, идентификациони број, приоритет и квант времена колико најдуже може без прекида да користи процесор. Може да буде у једном од стања: нов, спреман, активан, блокиран, успаван и завршен. У активном стању извршава се метода radi()
. Јединствени диспечер управља доделом процесора спремним актерима. Избор актера може бити на основу редоследа долажења у стање спреман или по опадајућим приоритетима. Јединствени часовник по истеку постављеног кванта времена обавештава диспечера о томе. Актери могу да се самоуспављују у задатом трајању, када се пријављују часовнику ради обавештавања о протоку времена. Бригу о истеку времена спавања воде сами актери. Објекат услова предвиђа испитивање да ли је неки услов испуњен. Семафор служи за синхронизацију рада актера. Актер може да затражи чекање на семафору до испуњавања задатог услова. Ако услов није испуњен, актер се блокира. Актери обавештавају семафор да се нешто десило па да треба да преиспита услове блокираних актера. Том приликом се сви актери у низу блокираних актера чији су услови испуњени пребацују у стање спреман. Процес је актер који извршава методу main()
. Нити су актери којег ствара и чији је власник неки процес. Управљач је процес који чита наредбе оперативног система и ствара процесе којима се реализују те наредбе. Јединствени оперативни систем садржи диспечер, часовник, управљач и известан број процеса.
Пројектовати на језику UML модел описаног система. Користити познате пројектне узорке. Приложити дијаграм класа са назнаком коришћених пројектних узорака (на потребном броју слика), дијаграме секвенце који описују сценарије распоређивања актера и то губљења и добијања процесора у случајевима истицања кванта времена, чекања на семафору и спавања и дијаграм стања актера од стварања до завршетка.
Copyright © 2010, Laslo Kraus
Последња ревизија: 1.9.2010.