Elektrotehnicki fakultet, Beograd  Ласло Краус СИ3ПС
Испит
23. 1. 2008.

Аутори: Игор Тартаља и Ласло Краус

Задаци: 1 2 3 4 5 6 | Напоменe | Решења: 2 4 6

I део (први колоквијум)

Поставка задатка 1 (30 поена) ( почетак)

Одговорити концизно (по једна или две реченице) и прецизно на следећа питaња:

а) На којим дијаграмима се појављују, како се обележавају и шта означавају стереотипи <<access>> и <<import>>?

б) Које врсте порука постоје и како се обележавају на дијаграмима интеракције?

Поставка задатка 2 (70 поена) ( решење | почетак)

Пројектовати решење следећег проблема на језику UML:

Саобраћајница може бити повезана са више других саобраћајница, може да јој се одреди дужина и да се прикаже. Возила која се крећу по саобраћајници могу да се додају и уклоне једно по једно (детаље возила не треба разрађивати у овом делу). Проста саобраћајница има дужину. Трака, раскрсница и кружни ток су просте саобраћајнице. Улица се састоји од више трака. Сложена саобраћајница се састоји од више повезаних саобраћајница, а дужина јој се одређује као збир дужина саобраћајница од којих се састоји. Јединствена макета садржи једну сложену саобраћајницу. Приложити дијаграм класа, коришћене пројектне узорке и дијаграм секвенце за одређивање укупне дужине саобраћајница једне макете.


II део (други колоквијум)

Поставка задатка 3 (30 поена) ( почетак)

Одговорити концизно (по једна или две реченице) и прецизно на следећа питaња:

а) Како се на дијаграмима активности означавају слање сигнала, прихватање догађаја, прихватање временског догађаја, бацање и прихватање (обрада) изузетка?

б) Која је намена узорка Декоратер (Допуна)? Приложити класни дијаграм структуре узорка.

Поставка задатка 4 (70 поена) ( решење | почетак)

Коришћењем класа из првог дела, пројектовати решење следећег проблема на језику UML:

Активно возило је описано снагом мотора и тренутном брзином. Може да се дохвати тренутна брзина возила, да се прикаже и да се постави и дохвати саобраћајница по којој се креће. Возило има апстрактан модел возила чији назив може да се дохвати. Семафор садржи црвено, жуто и зелено светло које може бити укључено или не. Може да ради у режиму јаког и слабог саобраћаја и да буде отворен, затворен или да трепће. У режиму јаког саобраћаја на захтев промене стања из отвореног прелази у затворено и обрнуто. У режиму слабог саобраћаја стално је у стању трептања. Радом семафора на једној раскрсници управља активни контролер. Приликом стварања семафор се додељује задуженом контролеру. Контролер шаље својим семафорима сигнал за промену стања, а сваки семафор одређује своје наредно стање на основу тренутног стања и потребних информација о проходним правцима од контролера. Приложити дијаграм класа (без детаља класа из првог дела), коришћене пројектне узорке и дијаграм стања семафора.


III део (трећи колоквијум)

Поставка задатка 5 (30 поена) ( почетак)

Одговорити концизно (по једна или две реченице) и прецизно на следећа питaња:

а) Шта означава "генерализациони скуп"? Како се обележава на UML-у? Приложити пример.

б) Која је намена узорка Ланац одговорности (Chain of responsibility) и на који начин се може применити заједно са узорком Композиција (Склоп, Састав, Composite)?

Поставка задатка 6 (70 поена) ( решење | почетак)

Коришћењем класа из првог и другог дела, пројектовати решење следећег проблема на језику UML:

Поједини модели возила имају специфичне геометрије и друге особине. Постоји релативно мали број различитих модела возила и велики број возила на саобраћајницама. Интерактивни симулатор саобраћаја садржи макету и може да ради у конзолном и графичком режиму, о чему се одлучује приликом стварања симулатора. У конзолном режиму захтеви корисника се примају преко тастатуре, а стања елемената макете исписују у текстуалном облику. У графичком режиму целокупна комуникација са корисником се одвија преко графичке корисничке површи. Приложити дијаграм класа (без детаља класа из првог и другог дела), коришћене пројектне узорке и дијаграм компонената за цео интерактивни симулатор (укључујући прва два дела).


Напоменe ( почетак)


Решење задатка 2 ( поставка | почетак)

Решење задатка 4 ( поставка | почетак)

Решење задатка 6 ( поставка | почетак)

( почетак)
         
Аутор: Ласло Краус
Е-пошта: kraus@etf.rs

Copyright © 2010, Laslo Kraus
Последња ревизија: 1.9.2010.