Ласло Краус |
ИР4ПС/СИ3ПС Испит 5. 9. 2007. |
---|
Одговорити концизно (једна до две реченице) и прецизно на следећа питања:
a) Шта је случај коришћења (use case), а шта сценарио?
б) Шта означава релација зависности? Навести најчешће примере зависности између класа.
в) Како се моделирају активне класе и објекти? Која је разлика између нити и процеса?
г) Навести класификацију, намену и класну структуру узорка Команда.
д) Који пројектни узорак користи механизам делегиране обраде догађаја у пакету AWT језика Java? Одредити улоге класа у датом пројектном узорку.
Опис може бити текст, слика или сложени опис састављен од других описа. Проблем има целобројну шифру, реалну тежину и опис проблема. Задатак је проблем који садржи опис решења задатка. Питање је проблем који садржи скуп понуђених одговора од којих један представља тачан одговор. Одговор има ознаку, опис и фактор којим се множи тежина питања уколико га одабере испитаник. Ознака садржи једно слово. Збирка проблема садржи произвољан број проблема. Могуће је додавање, проналажење, мењање и избацивање појединачних проблема. База проблема је збирка свих расположивих проблема. Тест је збирка одабраних проблема која садржи датум генерисања. Може да му се одреди тежина као средња тежина садржаних проблема. Генератор теста добија као улазне податке број задатака, број питања и жељену тежину теста, а затим неким изабраним поступком бира из збирке одговарајуће проблеме да задовољи услове, те саставља текст теста. Програм за интерактивно тестирање позива генератор теста који ствара један тест, приказује текст теста кориснику, чека да корисник преда решење, а затим позива прегледача који додељује бодове и приказује освојене бодове кориснику. Решење корисника садржи одговоре на сва питања и опис решења за сваки проблем. Прегледач има две реализације. У обе реализације прегледач дохвата сваки одговор корисника и одговарајући проблем из збирке, ствара оцењиваче проблема и упошљава их. У првој реализацији, прегледач разврстава питања и задатке, ствара довољан број оцењњивача питања и оцењивача задатака, па питања прослеђује оцењивачима питања, а задатке оцењивачима задатака. Оцењивачи питања и оцењивачи задатака раде конкурентно. Друга реализација прегледача ствара само по један примерак оцењивача питања и оцењивача задатака и прослеђује сваки проблем оцењивачу питања, а оцењивач питања прегледа питања и прослеђује проблеме оцењивачу задатака. Оцењивач питања бодује одговоре на питања множећи тежину питања са фактором одговора. Оцењивач задатака дохвата решење корисника и опис решења одговарајућег задатка из збирке, а затим пореди неком изабраном техником решење корисника са описом решења из збирке и додељује бодове.
Пројектовати на језику UML модел описаног система. Користити познате пројектне узорке или њихове модификације, јасно их назначити и дискутовати одступања од оригиналних узорака. Приложити дијаграм класа распоређених у пакете, дијаграм случајева коришћења система и дијаграм секвенце за поступак тестирања.
Copyright © 2010, Laslo Kraus
Последња ревизија: 1.9.2010.