Elektrotehnicki fakultet, Beograd  Ласло Краус ПЈМП
Интегрални испит
4. 7. 2005.

Аутори: Игор Тартаља и Ласло Краус

Задаци: 1.1 1.2 2.3 2.4 | Напоменe

Поставка задатка 1.1 (35 поена) ( почетак)

Реализовати на језику C++ следећи систем класа (класе опремити оним конструкторима, деструктором и оператором за доделу вредности, који су потребни – грешке пријављивати изузецима типа једноставних класа које су опремљене писањем текста поруке):

Написати на језику C++ главни програм којим се одигра једна партија шаха. После сваког потеза исписати тренутно стање на главном излазу.

Поставка задатка 1.2 (15 поена) ( почетак)

Одговорити концизно и прецизно на следећа питaња везана за језик C++:

а) Шта значе појмови: досег и видљивост имена? Разлику појмова показати на примеру.

б) Зашто је приватно извођење релација која је ближа садржању него јавном извођењу?

в) Које врсте аргумената се могу појавити у шаблону класе и која им је намена?

Поставка задатка 2.3 (35 поена) ( почетак)

Пројектовати на језику Java пакет класа који садржи све класе из задатка 1.1. Уместо операторских функција правити обичне методе. Уместо операција за испицивање правити меоде за претварање у тип String. Саставити на језику Java класу са главним програмом као у задатку 1.1. На располагању стоји класа Citaj у пакету usluge која садржи заједничке методе за за читање свих стандардних типова података.

Поставка задатка 2.4 (15 поена) ( почетак)

Одговорити концизно и прецизно на следећа питaња везана за језик Java:

а) Које право приступа могу имати класе и интерфејси чланови пакета?

б) Које су разлике у дефинисању и обради изузетака у Јави у односу на C++?

в) На која два начина се може направити класа за објекте који имају властиту нит? Дати примере.


Напоменe ( почетак)

( почетак)
         
Аутор: Ласло Краус
Е-пошта: kraus@etf.rs

Copyright © 2005, Laslo Kraus
Последња ревизија: 8.9.2005.