←
↑
⇑
↓
→
Ласло Краус |
ПЈМП
Интегрални испит
4. 7. 2005.
|
Аутори: Игор Тартаља и Ласло Краус
Задаци: 1.1
1.2
2.3
2.4
| Напоменe
Поставка задатка 1.1 (35 поена)
(⇒ почетак)
Реализовати на језику C++ следећи систем класа (класе опремити оним конструкторима, деструктором и оператором за доделу вредности, који су потребни – грешке пријављивати изузецима типа једноставних класа које су опремљене писањем текста поруке):
- Апстрактна фигура за игре има боју и координате на дводимензионалној табли на којој се игра одвија. Може да се дохвати једнословна ознака, боја и координате фигуре, да се фигура премести на друго место на табли и да се ознака фигуре упише у датотеку (
dat<<fig
). Грешка је ако фигура, према правилима кретања и тренутном стању на табли, не сме да се премести на одредишно место.
- Поља дводимензионалне табле за игре могу да буду празна или да садрже по једну фигуру. Табла се ствара празна задатих димензија. Индекс доњег левог угла табле је (0,0). Може да се дохвати број врста, број колона и фигура на датом пољу (
tabla(i,j)
– садржај табле се не мења), да се фигура премести на друго поље (tabla(&fig,i,j)
– полазно место фигуре остаје празно, евентуална фигура на новом месту се уништава) и да се садржај табле упише у датотеку (dat<<tabla
– пишу се ознаке фигура на појединим пољима, по једна врста у сваком реду – празна поља се означавају цртицама).
- Играч шаха игра фигурама задате боје на задатој табли. Може да одигра потез померајући фигуру са једног на друго поље на табли читајући ознаке изворишног и одредишног поља са главног улаза. Врсте се означавају цифрама 1 … 8, а колоне латиничним словима A … H (на пример: B5). Грешка је ако се на изворишном пољу не налази фигура његове боје.
- Игра шаха садржи једну таблу за игру од 8×8 поља и два играча који играју фигурама беле и црне боје. Беле фигуре се означавају великим, а црне малим словима. Игра се ствара са празном таблом. Може да се постави почетно стање игре, да се изводи један потез у игри (при сваком потезу се наизменично изводи потез једног од играча), да се испита да ли је игра завршена и да се тренутно стање игре упише у датотеку (
dat<<igra
… пише се стање на садржаној табли). Постављање почетног стања игре и испитивање да ли је игра завршена не треба реализовати.
- Топ је фигура у шаху која може да се помера водоравно или усправно до првог попуњеног поља. Ако то поље садржи фигуру супротне боје, може да заузме и место те фигуре. Ознака фигуре је
T
.
- Краљ је фигура у шаху која може да се помера на једно од осам суседних поља ако су она празна или садрже фигуру супротне боје. Рокаду не треба реализовати. Ознака фигуре је
K
.
Написати на језику C++ главни програм којим се одигра једна партија шаха. После сваког потеза исписати тренутно стање на главном излазу.
Поставка задатка 1.2 (15 поена)
(⇒ почетак)
Одговорити концизно и прецизно на следећа питaња везана за језик C++:
а) Шта значе појмови: досег и видљивост имена? Разлику појмова показати на примеру.
б) Зашто је приватно извођење релација која је ближа садржању него јавном извођењу?
в) Које врсте аргумената се могу појавити у шаблону класе и која им је намена?
Поставка задатка 2.3 (35 поена)
(⇒ почетак)
Пројектовати на језику Java пакет класа који садржи све класе из задатка 1.1. Уместо операторских функција правити обичне методе. Уместо операција за испицивање правити меоде за претварање у тип String
. Саставити на језику Java класу са главним програмом као у задатку 1.1. На располагању стоји класа Citaj
у пакету usluge
која садржи заједничке методе за за читање свих стандардних типова података.
Поставка задатка 2.4 (15 поена)
(⇒ почетак)
Одговорити концизно и прецизно на следећа питaња везана за језик Java:
а) Које право приступа могу имати класе и интерфејси чланови пакета?
б) Које су разлике у дефинисању и обради изузетака у Јави у односу на C++?
в) На која два начина се може направити класа за објекте који имају властиту нит? Дати примере.
- Испит траје 240 минута.
- Задаци су подељени у две групе (1 и 2). Да би се добила пролазна оцена, потребно је да се добије преко 50% поена у свакој од група.
- Рад се предаје искључиво у вежбанци за испите. Није дозвољено имати поред себе друге листове папира. Водити рачуна о уредности. Решења задатака навести по горњем редоследу. Препоручује се рад обичном графитном оловком.
(⇒ почетак)
←
↑
⇑
↓
→
Аутор: Ласло Краус
Е-пошта: kraus@etf.rs
Copyright © 2005, Laslo Kraus
Последња ревизија: 8.9.2005.