←
↑
⇑
↓
→
Ласло Краус |
ИР2ОО2/СИ2ОО2
Испит
4. 7. 2011.
|
Аутори: Игор Тартаља, Ђорђе Ђурђевић и Ласло Краус
Задаци: 1
2
| Напоменe
Поставка задатка 1 (укупно 30 поена)
(⇒ почетак)
Одговорити концизно (по једна или две реченице) и прецизно на следећа питaња:
а) (Java) Да ли је на језику Јава дозвољено да поље у класи X
буде типа X
? Образложити поређењем са језиком C++?
б) (C#) Шта садржи манифест .NET склопа (assembly)?
в) (C#) Који модификатори метода се користе као еквивалент final
у Javi? Која је разлика?
Поставка задатка 2 (70 поена)
(⇒ почетак)
Написати на језику Java следећи пакет типова (грешке пријављивати изузецима опремљеним текстовима порука):
- (20 поена) Аутомобил има јединствен, аутоматски генерисан целобројан идентификатор, задат капацитет резервоара и тренутну количину горива. Сви подаци могу да се дохвате. Почетна количина горива је случајна вредност између 10% и 30% капацитета резервоара. У аутомобил може да се сипа задата количина горива. Грешка је ако се резервоар препуни (тада се резервоар напуни и пријави грешка).
- Приказивач предвиђа приказивање података о задатом аутомобилу.
- Активан аутопут има задату бензинску станицу. У случајним временским интервалима од 0,5 s до 1 s ствара по један аутомобил капацитета резервоара 50 l који додаје тој станици. Може да се прекине рад аутопута када се прекида и рад његове станице.
- (20 поена) Активна пумпа се ствара за задату бензинску станицу. Пумпи може да се придружи задати приказивач у произвољном тренутку. Пумпа циклички дохвата по један аутомобил из реда своје станице и сипа му потребну количину горива до пуног резервоара, брзином од 1 l на сваких 100 ms. Завршетак сипања дојави бензинској станици. Стање аутомобила приказује на придруженом приказивачу после сваке промене количине горива.
- Бензинска станица има четири пумпе и ред за чекање за највише 20 аутомобила. Станица може да се отвори и затвори, може да се прекине њен рад, да јој се дода задати аутомобил, да се извади један аутомобил из њеног реда и да јој се дојави завршетак пуњења једног аутомобила. Ако је станица затворена или је ред пун, додавање аутомобила се занемари. Ако је ред празан, при узимању се сачека да се појави неки аутомобил. Приликом затварања, прекида се чекање возила у реду и чека се да се заврши сипање горива које је у току. Приликом прекидања прекида се и рад свих пумпи станице.
- (30 поена) Графички приказивач је приказивач и компонента типа
Canvas
на којој се, према слици, исцртава светлосива трака чија је дужина пропорционална количини горива у придруженом аутомобилу. На почетном делу те траке исцртава се идентификатор аутомобила.
- Графичка станица је станица која садржи графичку плочу (
Panel
) која може да се дохвата. Уз леву ивицу, према слици, приказује идентификаторе аутомобила који чекају у реду за чекање после сваке промене садржаја реда. Преостали део плоче попуњава са по једним графичким приказивачем за за сваку садржану бензинску пумпу.
- Програм на графичкој корисничкој површи према слици приказује стање једне бензинске станице. Не сме да се отвори отворена, односно затвори затворена станица.
- Испит траје 180 минута.
- Рад се предаје искључиво у факултетској вежбанци за испите (-5 поена за неадекватну вежбанку). Није дозвољено имати поред себе друге листове папира.
- Дозвољена је употреба Подсетника за AWT.
- Водити рачуна о уредности. Нечитки делови текста ће бити третирани као непостојећи. Решења задатака навести по гoрњем редоследу (-1 поен за лош редослед). Препоручује се рад обичном графитном оловком.
(⇒ почетак)
←
↑
⇑
↓
→
Аутор: Ласло Краус
Е-пошта: kraus@etf.rs
Copyright © 2011, Laslo Kraus
Последња ревизија: 29.8.2011.