←
↑
⇑
↓
→
Ласло Краус |
ИР2ОО2/СИ2ОО2
Испит
10. 3. 2007.
|
Аутори: Игор Тартаља и Ласло Краус
Задаци: 1
2
| Напоменe
Поставка задатка 1 (укупно 30 поена)
(⇒ почетак)
Одговорити концизно (по једна или две реченице) и прецизно на следећа питaња:
а) (Java) Чему су намењени, и када се извршавају статички иницијализациони блокови класе?
б) (Java) Шта је неопходно урадити у некој класи да би биле омогућене дубоке копије њених објеката? Навести пример.
в) (Java) Које разлике постоје између интерфејса и апстрактне класе?
г) (C#) Да ли су уграђени нумерички типови (int
, long
, …
) примитивни подаци? Образложити.
д) (C#) Навести могуће функционалне чланове класа.
Поставка задатка 2 (70 поена)
(⇒ почетак)
Написати на језику Java следећи пакет типова:
- (20 поена) Графички приказивач садржи графичку компоненту типа
TextComponent
на којој може да прикаже задати текст.
- Бафер може да садржи призвољан број једноредних порука типа
String
. Ствара се празан после чега могу да се поруке додају једна по једна, да се поруке узимају једна по једна и да се састави текстуални опис садржаја бафера. Ако при узимању у баферу нема поруке, нит читача се привремено зауставља. Текстуални опис бафера садржи све тренутне поруке, по једну поруку у сваком реду. После сваке промене садржаја бафера исти се приказује на приказивачу који се задаје приликом стварања бафера.
- (30 поена) Апстрактан активан актер у петљи извршава неку апстрактну акцију. Може да се дохвати назив врсте актера, да се постави приказивач за приказ стања, да се рад актера започне, привремено заустави, настави даље и заврши.
- Предајник је актер који генерише поруке случајне дужине од 2 до 10 знакова састављене само од великих слова. Генерисање сваког слова траје 40 ms. Поруке ставља у предајни бафер и на придруженом приказивачу приказује управо послату поруку.
- Линија је актер који поруке из предајног бафера преноси у пријемни бафер. Пренос сваке поруке траје 240 ms. Управо пренета порука се приказује на придруженом приказивачу.
- Пријемник је актер који у случајним временским интервалима између 120 и 360 ms из пријемног бафера узима по једну поруку и приказује на придруженом приказивачу.
- (20 поена) Графичка командна плоча је компонента типа
Panel
која садржи једног актера, коме придружује приказивач и која може да покреће и зауставља рад актера.
- Програм на графичкој корисничкој површи према слици приказује пренос текстуалних порука од предајника до пријемника уз помоћ преносне линије.
- Испит траје 180 минута.
- Рад се предаје искључиво у вежбанци за испите. Није дозвољено имати поред себе друге листове папира.
- Дозвољена је употреба Подсетника за AWT.
- Водити рачуна о уредности. Решења задатака навести по горњем редоследу. Препоручује се рад обичном графитном оловком.
(⇒ почетак)
←
↑
⇑
↓
→
Аутор: Ласло Краус
Е-пошта: kraus@etf.rs
Copyright © 2010, Laslo Kraus
Последња ревизија: 1.9.2010.