←
↑
⇑
↓
→
Ласло Краус |
ИР2ОО2/СИ2ОО2
Испит
16. 2. 2007.
|
Аутори: Игор Тартаља и Ласло Краус
Задаци: 1
2
| Напоменe
Поставка задатка 1 (укупно 30 поена)
(⇒ почетак)
Одговорити концизно (по једна или две реченице) и прецизно на следећа питaња:
а) (Java) Која је основнa разлика између низова у језицима Java и C++?
б) (Java) Како се одређује право приступа генрисаном (уграђеном) подразумеваном конструктору?
в) (Java) Навести редослед иницијализације објекта изведене класе.
г) (C#) Која су основне разлике између структуре и класе?
д) (C#) Који механизам у језику C# замењује пренос показивача на функцију као аргумената потпрограма у традиционалним језицима и у чему је основна разлика?
Поставка задатка 2 (70 поена)
(⇒ почетак)
Написати на језику Java следећи пакет типова:
- (15 поена) Упоредив појам може да испита да ли је сличан другом појму.
- Упоредивој животињи може да се дохвати једнословна ознака врсте животиње, да се одреди тежинa, да се испита сличност сa другом животињом (две животиње су сличне ако имају исту ознаку врсте и исте су тежине), да се направи клон и да се састави текстуални опис vr
(
t)
, где су: vr – ознака врсте и t – тежина животиње.
- Крава и овца су животиње задатих тежина. Ознаке врсте су
K
, односно О
.
- Приказивач на задатој графичкој компоненти може да прикаже један текстуални податак.
- (15 поена) У штали може да борави задати број (подразумевано 10) животиња до задате укупне тежине и штали је придружен један приказивач на коме се приказује стадо приликом сваке промене у штали. Ствара се празна. Може да се уведе животиња на прво слободно место (ако животиња не може да се смести, сачека се док то не буде могло), да се изведе животиња која је слична задатој животињи (ако такве животиње нема, сачека се да се појави). Текстуални опис штале се састоји од текстуалних описа животиња на њој, по један (можда празан) ред за свако место у штали.
- (20 поена) Активна апстрактна особа има име које може да се дохвати и сваких 2 до 3 секунде изводи неку апстрактну радњу. Резултате рада може да приказује на задатом приказивачу. Циклус рада може привремено да се заустави, да се настави даље и да се дефинитивно прекине. Текстуални опис садржи име особе.
- Фармер је особа којем је придружена једна штала и једна животиња која представља узорак за набавку нових животиња. Може да набави нову животињу као клон узорка и да је уведе у шталу. Пре увођења животиње у шталу, на приказивачу приказује свој текстуални опис који, поред имена, садржи текстуални опис набављене животиње и редни број његове набавке.
- Трговац је особа која из одређене штале може да купује по једну животињу која је слична унапред задатом узорку животиње. После сваке куповине на приказивачу приказује свој текстуални опис који, поред имена, садржи текстуални опис купљене животиње и редни број његове куповине.
(20 поена) Саставити на језику Java програм са графичком корисничком површи, према приложеној слици, који помоћу једне штале, три фармера и два трговца приказује рад претходних класа.
- Испит траје 180 минута.
- Рад се предаје искључиво у вежбанци за испите. Није дозвољено имати поред себе друге листове папира.
- Дозвољена је употреба Подсетника за AWT.
- Водити рачуна о уредности. Решења задатака навести по горњем редоследу. Препоручује се рад обичном графитном оловком.
(⇒ почетак)
←
↑
⇑
↓
→
Аутор: Ласло Краус
Е-пошта: kraus@etf.rs
Copyright © 2010, Laslo Kraus
Последња ревизија: 1.9.2010.