←
↑
⇑
↓
→

Ласло Краус |
Објектно програмирање 1 - испити
Практични испит
1. 10. 2010.
|
Задатак
| Напомене
Поставка задатка
(садржај)
Написати на језику C++ следеће класе (класе опремити оним конструкторима, деструктором и оператором за доделу вредности, који су потребни за безбедно коришћење класа; грешке пријављивати изузецима типа једноставних класа које су опремљене исписивањем поруке):
- Вектор у простору се задаје компонентама у правцу координатних оса (подразумевано (1,0,0)). Могу да се дохвате компоненте вектора, да се вектор учита из улазног тока (
ut>>v) и да се вектор упише у излазни ток (it<<v) у облику "[vx,vy,vz]".
- Тачка у простору се задаје помоћу три координата (подразумевано (0,0,0)). Могу да се дохвате координате тачке, да се тачка помери за задати вектор помака (
t+=v), да се тачка учита из улазног тока (ut>>v) и да се тачка упише у излазни ток (it<<t) у облику "(x,y,z)".
- Aпстрактaн предмет у простору налази се у задатој тачки (подразумевано у координатном почетку). Може да се направи динамичка копија предмета, да се предмет премести у задату тачку, да се предмет помери за задати вектор помака (
p+=v), да се израчуна запремина предмета и да се предмет упише у излазни ток (it<<p).
- Сфера у простору је предмет задатог полупречника који може да се дохвати (V=4r3π/3). Грешка је ако полупречник није већи од нуле. Сфера се у излазни ток пише у облику "
S{r,t}".
- Апстрактан оријентисан предмет у простору је предмет који поред положаја има и вектор оријентације. Може да се промени вектор оријентације у задати вектор.
- Купа у простору је оријентисан предмет задатог полупречника основице и висине који могу да се дохвате (V=r2πh/3). Грешка је ако полупречник или висина нису већи од нуле. Купа се у излазни ток пише у облику "
K{r,h,t,v}".
- Склоп у простору је оријентисан предмет који може да садржи произвољан број предмета. Ствара се празан после чега предмети могу да се додају један по један (
s+=p). Склоп се у излазни ток се пише у облику "<p,p,…,p>".
Написати на језику C++ функцију за читање једног предмета с главног улаза. Вредност функције је показивач на прочитани предмет који може бити и нула.
Написати на језику C++ програм који чита предмете с главног улаза и исписује их на главном излазу све док не прочита "празан" предмет.
- Испит траје 180 минута.
- Не користити свој лични налог, већ корисничко име
ispitx (x је број радне станице за којим се ради). Лозинка на свакој радној станици је student.
- Пројекат обавезно формирати на диску
Z:.
- Решење задатка смештати у потребан број датотека изворног текста програма (за сваку класу једна или две датотеке и главни програм). Не стављати целокупно решење у једну датотеку.
- На почетку сваке датотеке навести своје име и број индекса.
- Пожељно је да програм проради до краја испита.
(садржај)
←
↑
⇑
↓
→
Аутор: Ласло Краус
Е-пошта: kraus@etf.rs
Copyright © 2011, Laslo Kraus
Последња ревизија: 15.2.2011.