←
↑
⇑
↓
→

Ласло Краус |
Објектно програмирање 1 - испити
Практични испит
20. 4. 2008.
|
Задатак
| Напомене
Поставка задатка
(садржај)
Написати на језику C++ следеће класе (класе опремити оним конструкторима, деструктором и оператором за доделу вредности, који су потребни за безбедно коришћење класа; грешке пријављивати изузецима типа једноставних класа које су опремљене исписивањем поруке):
- Вектор у простору се задаје компонентама у правцу координатних оса (подразумевано (1,0,0)). Могу да се дохвате компоненте вектора, да се вектор учита из улазног тока (
ut>>v
) и да се вектор упише у излазни ток (it<<v
) у облику "[
vx,
vy,
vz]
".
- Тачка у простору се задаје помоћу три координата (подразумевано (0,0,0)). Могу да се дохвате координате тачке, да се тачка помери за задати вектор помака (
t+=v
), да се тачка учита из улазног тока (ut>>v
) и да се тачка упише у излазни ток (it<<t
) у облику "(
x,
y,
z)
".
- Aпстрактaн предмет у простору налази се у задатој тачки (подразумевано у координатном почетку). Може да се направи динамичка копија предмета, да се предмет премести у задату тачку, да се предмет помери за задати вектор помака (
p+=v
), да се израчуна запремина предмета и да се предмет упише у излазни ток (it<<p
).
- Сфера у простору је предмет задатог полупречника који може да се дохвати (V=4r3π/3). Грешка је ако полупречник није већи од нуле. Сфера се у излазни ток пише у облику "
S{
r,
t}
".
- Апстрактан оријентисан предмет у простору је предмет који поред положаја има и вектор оријентације. Може да се промени вектор оријентације у задати вектор.
- Купа у простору је оријентисан предмет задатог полупречника основице и висине који могу да се дохвате (V=r2πh/3). Грешка је ако полупречник или висина нису већи од нуле. Купа се у излазни ток пише у облику "
K{
r,
h,
t,
v}
".
- Склоп у простору је оријентисан предмет који може да садржи произвољан број предмета. Ствара се празан после чега предмети могу да се додају један по један (
s+=p
). Склоп се у излазни ток се пише у облику "<
p,
p,…,
p>
".
Написати на језику C++ функцију за читање једног предмета с главног улаза. Вредност функције је показивач на прочитани предмет који може бити и нула.
Написати на језику C++ програм који чита предмете с главног улаза и исписује их на главном излазу све док не прочита "празан" предмет.
- Испит траје 180 минута.
- Не користити свој лични налог, већ корисничко име
ispitx
(x
је број радне станице за којим се ради). Лозинка на свакој радној станици је student
.
- Пројекат обавезно формирати на диску
I:
(Nastava
on
\\Xs200-2
).
- Решење задатка смештати у потребан број датотека изворног текста програма (за сваку класу једна или две датотеке и главни програм). Не стављати целокупно решење у једну датотеку.
- На почетку сваке датотеке навести своје име и број индекса.
- Пожељно је да програм проради до краја испита.
(садржај)
←
↑
⇑
↓
→
Аутор: Ласло Краус
Е-пошта: kraus@etf.rs
Copyright © 2010, Laslo Kraus
Последња ревизија: 4.10.2010.