Visa elektrotehnicka skola, Beograd
Ласло Краус
Објектно програмирање - испити
Практични испит
29. 6. 2007.

Задатак | Напомене

Поставка задатка (садржај)

Написати на језику C++ класу за боје. Предвидети:

  1. стварање боје задатим реалним интензитетима црвене, зелене и плаве боје у опсегу од 0 до 1 (подразумевано (1,1,1) – грешка је ако је интензитет неке компоненте изван опсега),
  2. уписивање боје у излазни ток (it<<boja) у облику (црвена,зелена,плава).

Написати на језику C++ класу за тачке у равни. Предвидети:

  1. стварање тачке са задатим координатама (подразумевано (0,0)),
  2. дохватање координата тачке,
  3. уписивање тачке у излазни ток (it<tacka) у облику (x,y).

Написати на језику C++ класу за апстрактне фигуре у равни. Предвидети:

  1. стварање фигуре задате боје подлоге,
  2. уништавање фигуре,
  3. стварање динамичке копије фигуре,
  4. испитивање да ли дата тачка припада фигури,
  5. дохватање боје подлоге,
  6. одређивање боје задате тачке фигуре (грешка је ако та тачка не припада фигури),
  7. уписивање фигуре у излазни ток (it<<fig – пише се боја фигуре).

Написати на језику C++ класу за правоугаонике у равни с ивицама паралелним координатним осама као изведену класу из класе фигура. У излазни ток се пише у облику P[боја,(x1,y1),(x2,y2)]. Поред могућности које постоје у основној класи предвидети:

  1. стварање правоугаоника на основу две тачке које представљају доње лево и горње десно теме (подразумевано (0,0) и (1,1)).

Написати на језику C++ класу за кругове у равни као изведену класу из класе фигура. У излазни ток се пише у облику K[боја,(x,y),r]. Поред могућности које постоје у основној класи предвидети:

  1. стварање круга на основу тачке која представља центар круга и полупречника (подразумевано (0,0) и 1).

Написати на језику C++ класу за цртеже који могу да садрже произвољан број фигура као изведену класу из класе правоугаоника. Координате фигура се рачунају у односу на доњи леви угао цртежа. У случају преклапања фигура боју тачке одређује фигура која је цртежу додата последња и садржи ту тачку (ако такве фигуре нема, узима се боја подлоге цртежа). У излазни ток се пише у облику C[боја,фигура,,фигура]. Поред могућности које постоје у основној класи предвидети:

  1. стварање празног цртежа капацитета 5 фигура на основу две тачке које представљају доње лево и горње десно теме (подразумевано (−5,−5) и (5,5))
  2. стварање цртежа као копију другог цртежа,
  3. уништавање цртежа,
  4. доделу вредности једног цртежа другом цртежу (crt1=crt2),
  5. додавање фигуре цртежу (crt+=fig – по потреби капацитет цртежа се повећа за 3 места),
  6. дохватање фигуре задатог редног броја у цртежу (crt[ind]).

Написати на језику C++ функцију за читање једне фигуре с главног улаза.

Написати на језику C++ програм који прочита једну фигуру с главног улаза, исписује фигуру на главном излазу, читајући неколико парова координата тачака исписује боје тих тачака у фигури на главном излазу и понавља претходне кораке све док не прочита "празну" фигуру.

Грешке пријављивати изузецима типа једноставних класа које су оспособљене за исписивање текста поруке.


Напомене (садржај)

(садржај)
         
Аутор: Ласло Краус
Е-пошта: kraus@etf.rs

Copyright © 2010, Laslo Kraus
Последња ревизија: 4.10.2010.