Visa elektrotehnicka skola, Beograd
Ласло Краус
Објектно програмирање - испити
Практични испит
22. 9. 2006.

Задатак | Напомене

Поставка задатка (садржај)

Написати на језику C++ класу за векторе у простору. Предвидети:

  1. стварање вектора са задатим компонентама у правцу координатних оса (подразумевано (1,0,0)),
  2. дохватање компонената вектора, и
  3. читање вектора из датотеке (dat>>v) и уписивање вектора у датотеку (dat<<v[vx,vy,vz]).

Написати на језику C++ класу за тачке у простору. Предвидети:

  1. стварање тачке са задатим координатама (подразумевано (0,0,0)),
  2. дохватање компонената тачке,
  3. померање тачке за задати вектор помака (t+=v), и
  4. читање тачке из датотеке (dat>>v) и упусивање тачке у датотеку (dat<<t(x,y,z)).

Написати на језику C++ класу за апстрактне предмете у простору. Предвидети:

  1. стварање у одређеној тачки (подразумевано у координатном почетку),
  2. уништавање,
  3. стварање динамичке копије,
  4. премештање у задату тачку,
  5. померање за задати вектор помака (p+=v),
  6. израчунавање запремине, и
  7. упусивање у датотеку (dat<<p).

Написати на језику C++ класу за сфере у простору као изведену класу из класе предмета (V=4r3π/3; пишу се у облику: S{r,t}). Поред могућности које постоје у основној класи предвидети:

  1. стварање у одређеној тачки са задтим полупречником (грешка је ако полупречник није већи од нуле – пријавити изузетак типа једноставне класе), и
  2. дохватање полупречника.

Написати на језику C++ класу за апстрактне оријентисане предмете у простору као изведену класу из класе предмета. Предвидети:

  1. стварање у одређеној тачки са одређеним вектором оријентације, и
  2. промену вектора оријентације у задати вектор.

Написати на језику C++ класу за купе као изведену класу из класе оријентисаних предмета (V=r2πh/3; пишу се у облику: K{r,h,t,v}). Поред могућности које постоје у основној класи предвидети:

  1. стварање у одређеној тачки са задтим вектором оријентације, полупречником и висином (грешка је ако полупречник или висина нису већи од нуле – пријавити изузетак типа једноставне класе), и
  2. дохватање полупречника и висине.

Склоп је оријентисан предмет који може да садржи произвољан број предмета. Написати на језику C++ класу за склопове као изведену класу из класе оријентисаних предмета (пишу се у облику: <p,p,,p>). Поред могућности које постоје у основној класи предвидети:

  1. стварање празног склопа у одређеној тачки у простору са задтим вектором оријентације,
  2. стварање склопа као копију другог склопа, и
  3. додавање предмета склопу (s+=p).

Написати на језику C++ функцију за читање једног предмета с главног улаза.

Написати на језику C++ програм који чита предмете с главног улаза и исписује их на главном излазу све док не прочита празан предмет.


Напомене (садржај)

(садржај)
         
Аутор: Ласло Краус
Е-пошта: kraus@etf.rs

Copyright © 2010, Laslo Kraus
Последња ревизија: 4.10.2010.