Ласло Краус |
СИ3ПС Први колоквијум 30. 10. 2008. |
---|
Одговорити концизно (по једна или две реченице) и прецизно на следећа питaња:
a) (UML) Којој групи "ствари" припада, чему је намењен пакет, који је његов симбол и шта се представља на дијаграму пакета?
б) (UML) Како се на дијаграмима интеракције представљају асинхроне поруке и каква нотација се користи за oзначавање редног броја асинхроне поруке? Навести пример.
в) Како се деле пројектни узорци према критеријуму намене, а како према критеријуму домена?
Пројектовати решење следећег проблема на језику UML:
Симбол садржи један знак и однос ширине и висине при исцртавању знака. Може да се дохвати садржани знак и да се одреди ширина исцртавања за дату висину. Фонт садржи произвољан број симбола. Ставара се празан после чега се симболи додају један по један. Може да се дохвати број симбола у фонту и да се дохвати симбол који садржи задати знак. Вектор у равни се задаје реалним компонентама у правцу координатних оса. Може да се вектору дода други вектор. Апстрактна фигура у равни може да се помери за задати вектор помака, да се направи копија фугуре и да се фигура прикаже на задатом платну. Дуж је фигура која садржи два вектора положаја крајњих тачака. Текст је фигура која садржи задати низ знакова који се исцртава симболима задате висине применом задатог фонта са задим вектором положаја доњег левог темена првог симбола. Висина и фонт могу да се промене. Цртеж је фигура која садржи произвољан број фигура. Ствара се празан после чега се фигуре додају једна по једна. Апликација има јединствено платно које може да исцртава садржане цртеже. Цртежи могу да му се додају и уклањају један по један.
Приложити:
Copyright © 2010, Laslo Kraus
Последња ревизија: 1.9.2010.