Ласло Краус |
ИР4ПС/СИ3ПС Испит 5. 2. 2013. |
---|
Одговорити концизно (једна до две реченице) и прецизно на следећа питања:
a) (UML) Какав је однос између случаја коришћења и сценарија? Зашто?
б) (UML) Моделирати следећи исказ: А.exe користи B.dll, а оба се извршавају на рачунару R; B.dll позива преко Интернета веб сервис WS који се извршава на серверу S.
в) Упоредити пројектне узорке Декоратер (Допуна) са Композицијом (Састав, Склоп) и Стратегијом.
Производу може да се дохвати име. Електронски производ има јединствен идентификатор, име, цену куповине и садржај (типа низа бајтова) који могу да се дохвате. Може да му се одреди цена за један дан изнајмљивања. Књига је електронски производ, која има имена аутора и цену изнајмљивања који се постављају приликом стварања и могу да се дохвате. Филм је електронски производ који има цену куповине. Цена за изнајмљивање филма се одређује на основу цене куповине филма и периода изнајмљивања. Складиште служи за смештање производа. Производи могу да се додају, дохвате и избаце из складишта. Може да му се одреди величина слободног простора и да му се промени величина. Електронска продавница садржи складиште електронских производа. Ствара се са празним складиштем и електронски производи се додају један по један. Производима задате врсте у продавници може да се приступа редом по растућој цени и по растућој цени изнајмљивања. Корисник може да купује, изнајмљује и враћа производе у продавницама. Приликом прве набавке (куповине или изнајмљивања) корисник стиже на списак корисника продавнице. Продавница може кориснику са списка да наплати услуге и да му шаље обавештења о новим производима. Корисник може да има своје глобално складиште (на неком серверу, који није потребно моделирати) или локално складиште (на неком свом уређају, који такође није потребно моделирати). У глобалном складишту се чува виртуелни производ који има адресу купљеног или изнајмљеног производа из складишта продавнице, уз неке податке о том производу. Виртуелни прозивод се смешта у глобално складште приликом набавке производа. У локалном складишту се чува физичка копија електронског производа. Физичко лице је корисник који користи једно глобално и произвољан број локалних складишта и којем се услуге наплаћују преко кредитне картице. Када физичко лице набави нешто у некој продавници први пут, од те продавнице добија своје глобално складиште, те се одговарајући виртуелни производ смешта у глобално складиште, а физичка копија електронског производа у текуће локално складиште (на уређају преко којег је корисник приступио продавници). Физички корисник није стално прикључен на Интернет, те приликом прикључења на Интернет продавница кориснику шаље производе из његовог глобалног складишта, који су купљени или изнајмљени у периоду од претходног прикључења, преко неког другог уређаја. Фирма је корисник који може од продавнице да купи своје глобално складиште. Стално је прикључена на Интернет и нема локалних складишта. Фирма има кредит који може да се допуњује и који се умањује приликом наплате. Графички интерфејс за корисника служи за приказивање података корисника и набавку или изнајмљивање производа. Постоје посебни графички интерфејси за физичко лице и за фирму. Графички интерфејс за корисника има две варијанте: за стоне рачунаре и за мобилне рачунаре.
Пројектовати на језику UML модел описаног система. Користити познате пројектне узорке или њихове модификације, јасно их назначити и дискутовати одступања од оригиналних узорака. Приложити дијаграм класа распоређених у пакете, дијаграм интеракције за куповину електронског производа и дијаграм компонената.
Copyright © 2014, Laslo Kraus
Последња ревизија: 14.1.2014.