Elektrotehnicki fakultet, Beograd  Ласло Краус ИР4ПС/СИ3ПС
Испит
29. 2. 2008.

Аутори: Игор Тартаља и Ласло Краус

Задаци: 1 2 | Напоменe

Поставка задатка 1 (30 поена) ( почетак)

Одговорити концизно (једна до две реченице) и прецизно на следећа питања:

a) Које врсте дијаграма интеракције постоје у језику UML 2?

б) Како се на дијаграмима активности означавају конкурентне активности? Дати пример.

в) На којим дијаграмима се срећу и који је однос између компонената, чворова и артефаката?

г) Шта означавају појмови унутрашњег и спољашњег стања објекта код пројектног узорка Мува (Flyweight)? Које улоге у узорку памте одговарајућа стања? Приложити дијаграм класа.

д) Навести намену и приложити дијаграм класа који описује структуру узорка Мост (Bridge).

Поставка задатка 2 (70 поена) ( почетак)

Опис службеника има аутоматски додељен идентификациони број, име и презиме и функцију (текст). Службеници имају опис и хијерархијски су организовани. Управник је активан службеник који има своје подређене службенике, а сам може бити подређен свом управнику. Радник је службеник који не може имати подређене службенике. Радник извршава неку основну обраду захтева који му је дат. Посебно задуженим радницима, без обзира на врсту, могу бити додата и нека задужења. У зависности од дневног режима рада (пре подне, после подне), један корак у основној обради захтева, који је независан од врсте радника, се мења, док се додатна задужења не мењају. Шалтерски радник, курир и референт су активни радници који обављају различите основне обраде у шалтерској служби. Шалтерска служба има извесан број шалтера на којима је по један шалтерски радник. Иза сваког шалтера постоји ред од неколико референата. Неки референти су у другим просторијама. Шалтерски радник прима захтев клијента и предаје га најближем референту у позадини шалтера. Референт у позадини шалтера, ако је слободан, решава захтев, а ако не обради захтев, прослеђује га наредном најближем референту. Последњи референт у реду иза шалтера, уколико сам не обради захтев, прави пошиљку у коју ставља захтев и коју адресира неком референту, а затим је убацује у поштанско сандуче за курира који их разноси референтима у другим просторијама. Додатно задужење радника "бројача" у шалтерској служби може бити бројање захтева.

Пројектовати на језику UML модел описаног система. Користити познате пројектне узорке. Приложити дијаграм класа смештених у пакете који чине логичке целине са назнаком коришћених пројектних узорака (на потребном броју слика), дијаграм објеката (без навођења атрибута) за шалтерску службу с једним шалтером и радницима свих врста од интереса у тренутку кад шалтерски радник обрађује захтев и курир носи захтев неком референту, дијаграм секвенце и дијаграм активности обраде једног захтева који бива потпуно обрађен тек од стране референта у некој просторији и дијаграм компонената стављајући класе које чине логичку целину у исту компоненту.


Напоменe ( почетак)


         
Аутор: Ласло Краус
Е-пошта: kraus@etf.rs

Copyright © 2010, Laslo Kraus
Последња ревизија: 1.9.2010.