Elektrotehnicki fakultet, Beograd  Ласло Краус ПЈМП
Интегрални испит
10. 10. 2003.

Аутори: Игор Тартаља и Ласло Краус

Задаци: 1.1 1.2 2.3 2.4 2.5 | Напоменe

Поставка задатка 1.1 (40 поена) ( почетак)

У једној 2D игри учествују играч, препреке, храна и непријатељи. Играч се храни и бежи од непријатеља. Пројектовати на језику C++ следећи систем класа за реализацију дате игре.

Саставити на језику C++ главни програм који демонстрира игру тако што креира сцену, играча, неколико непријатеља, препрека и хране. При креирању свим објектима задаје неки положај, а покретним објектима и почетну енергију и закон кретања. Све објекте смешта у сцену, а затим их периодично активира. Игра се завршава када играч остане без енергије или сви непријатељи остану без енергије.

Поставка задатка 1.2 (10 поена) ( почетак)

Реализовати на језику C++ генератор псеудослучајних бројева нормалне (гаусове) расподеле са задатим параметрима средњом вредношћу и стандардном девијацијом.

Поставка задатка 2.3 (30 поена) ( почетак)

Пројектовати на језику Java пакет класа који садржи све класе из задатка 1.1. Уместо операторских функција правити обичне методе. Уместо операција за исписивање правити методе за претварање у тип String. Саставити на језику Java класу са главним програмом као у задатку 1.1. На располагању стоји класа Citaj у безименом пакету која садржи заједничке методе за читање свих стандардних типова података.

Поставка задатка 2.4 (5 поена) ( почетак)

Концизно одговорити на следећа питања:

а) Да ли се у програму могу појавити проблеми "висећих показивача" и "цурења меморије" и зашто?

б) Које акције и којим редоследом се извршавају при конструкцији неког објекта изведене класе?

в) Када има смисла да се за неки интерфејс ослушкивача дефинише адаптер?

Поставка задатка 2.5 (20 поена) ( решење | почетак)

Саставити потпрограм на симболичком машинском језику за IBM-PC, који може да се позива из програма писаног на језику C, за пермутацију битова 16-битног податка на основу пермутационог низа p чији су елементи величине 8 битова. Вредност p[i] означава редни број бита у почетном податку који треба сместити на позицију i у резултату (i=0, 1, ..., 15 -- битови се нумеришу здесна улево). Користити велики меморијски модел (далеки позиви и далеки показивачи).

Саставити на језику C++ главни програм који прочита један пермутациони низ и после чита чита појединачне целе бројеве, позива горњи потпрограм и исписује добијене резултате све док не прочита вредност 9999.


Напоменe ( почетак)

( почетак)
         
Аутор: Ласло Краус
Е-пошта: kraus@etf.rs

Copyright © 2004, Laslo Kraus
Последња ревизија: 23.2.2004.