Elektrotehnicki fakultet, Beograd  Ласло Краус ПЈМП
Интегрални испит
3. 12. 2000.

Аутори: Игор Тартаља и Ласло Краус

Задаци: 1.1 1.2 1.3 2.4 2.5 | Напоменe

Поставка задатка 1.1 (35 поена) ( почетак)

Апстрактна класа Merljiv садржи апстрактну методу за израчунавање тежине свог скривеног аргумента. Апстрактни предмети имају јединствене, аутоматски образоване идентификационе бројеве и могу да се уписју у неки излазни ток (оператор <<; исписује се вредност идентификационог броја). Апстрактно тело је мерљив предмет за који је позната његова специфична тежина, може да му се израчуна запремина, а приликом исписивања, уз идентификациони број се додаје и вредност специфичне тежине. Квадар и сфера су тела за које се знају и њихове димензије, а при исписивању приказује се још и ознаку врсте тела и димензијe тела. Услужна класа Usluge садржи заједничку методу за израчунавање укупне тежине свих објеката у низу мерљивих објеката (ако се у низу наиђе на парзно место, пријављује се изузетак). Пројектовати на језику C++ описани систем класа.

Саставити на језику C++ потпрограм који кроз дијалог са корисником прочита податке и ствара један динамички предмет. Саставити на језику C++ главни програм који прочита један низ мерљивих предмета, после их испише и на крају израчуна и испише њихову укупну тежину.

Поставка задатка 1.2 (8 поена) ( почетак)

Објаснити принцип рада и конструкције генератора псеудослучајних бројева који су предложили McLaren и Marsaglia.

Поставка задатка 1.3 (7 поена) ( почетак)

Набројати основне кораке JPEG алгоритма, посебно објаснити разлог за конверзију из RGB у YCrCb систем и навести области у којима има, као и области у којима нема смисла примена JPEG алгоритма.

Поставка задатка 2.4 (30 поена) ( почетак)

Пројектовати на језику Java пакет класа који садржи све класе из задатка 1.1 (уместо операторских функција правити обичне функције, а уместо операције за исписивање правити конверзију у тип String) и саставити главни програм као у задатку 1.1. На располагању стоји класа Citaj у безименом пакету која садржи заједничке методе за читање свих стандардних типова података.

Поставка задатка 2.5 (20 поена) ( почетак)

Код неког 16-битног генератора псеудослучајних бројева наредни број се формира од претходног броја тако да се комплемент водећа три бита ставља иза осталих битова почетног броја. На пример: од броја 0101111000011100 даје нови број 1111000011100101. Саставити потпрограм на симболичком машинском језику за IBM-PC, који може да се позива из програма писаног на језику C, за остваривање описаног генератора псеудослучајних бројева. Користити средњи меморијски модел (далеки позиви и блиски показивачи).

Саставити на језику C++ главни програм који преко главног излаза рачунара испише низ псеудослучајних бројева добијен горњим генератором. Почетни број и дужину низа читати преко главног улаза.


Напоменe ( почетак)

( почетак)
         
Аутор: Ласло Краус
Е-пошта: kraus@etf.rs

Copyright © 2001, Laslo Kraus
Последња ревизија: 15.7.2001.