←
↑
⇑
↓
→
Ласло Краус |
ПЈМП
Интегрални испит
11. 2. 1999.
|
Аутори: Владан Девеџић и Ласло Краус
Задаци: 1.1
1.2
1.3
1.4
2.5
2.6
| Напоменe
Поставка задатка 1.1 (10 поена)
(⇒ почетак)
Укратко објаснити
χ2
тест за генераторе псеудослучајних бројева.
Поставка задатка 1.2 (15 поена)
(⇒ почетак)
Симболи A, B, C, D, E и F се јављају са релативним учестаностима 0.6,
0.2, 0.1, 0.05, 0.03 и 0.02, респективно. Одредити колико је бајтова
потребно за смештање 1000 симбола:
а) применом статичких Huffman-ових кодова,
б) применом кодива фиксне дужине, и
в) паковањем у машинске речи дужине 24 бита под условом да сваки
симбол у целини мора да се налази у истој речи.
Поставка задатка 1.3 (15 поена)
(⇒ почетак)
Саставити програм који помоћу графичког система GKS врши цртање
фигуре са слике састављене од n квадрата и исто толико
кружница. Слика треба, без изобличења, што више да попуни екран
графичког терминала. Однос ширине и висине екрана графичког терминала
је 1:0.6.
Поставка задатка 1.4 (10 поена)
(⇒ почетак)
Саставити правила на Prolog-у за формирање листе од свих атома
који се налазе у листи чији елементи могу да буду листе и атоми. На
пример: за листу [a,[[b,c],d],[e,f],g,h]
резултат треба да
је [a,b,c,d,e,f,g,h]
.
Поставка задатка 2.5 (30 поена)
(⇒ почетак)
Некретнина има власника и адресу. Стан је некретнина која се састоји од
неколико соба, има одређену стамбену површину и вредност једничне
стамбене површине. Башта је некретнина која има одређену површину на
којој је засађено одређени број стабала, као и вредност јединичне
површине и вредност једног стабла. Породична кућа је стан са баштом.
Пројектовати систем класа на језику C++ за унифицирану обраду
свих врста некретнина. Сви текстуални подаци су знаковни низови фиксне
дужине. Предвидети могућност формирања "празне" некретнине, уништавање
некретнине, читање података о некретнини преко главног улаза, исписивање
података о некретнини на главном излазу и израчување укупне вредности
некретнине.
Саставити главни програм на језику C++ који прочита податке о
скупу некретнина којом нека агенција за некретнине располаже и испише
све податке о некретнини са најмањом и о некретнини са највећом укупном
вредношћу.
Поставка задатка 2.6 (20 поена)
(⇒ почетак)
Код неког 16-битног генератора псеудослучајних бројева наредни број се
формира од претходног броја тако да се комплемент водећа три бита
ставља иза осталих битова почетног броја. На пример: од броја
0101111000011100
даје нови број
1111000011100101
. Саставити потпрограм на
симболичком машинском језику за IBM-PC, који може да се позива
из програма писаног на језику C, за остваривање описаног генератора
псеудослучајних бројева. Користити средњи меморијски модел
(далеки позиви и блиски показивачи).
Саставити главни програм на језику C++ који преко главног излаза
рачунара испише низ псеудослучајних бројева добијен горњим генератором.
Почетни број и дужину низа читати преко главног улаза.
- Испит траје 4 сата.
- Задаци су подељени у две групе (1 и 2). Да би се
добила пролазна оцена, потребно је да се добије преко 50%
поена у обе групе.
- Дозвољена је употреба Подсетника за коришћење GKS-а и
Прегледа наредби процесора 80x86.
- Рад се предаје искључиво у вежбанци за испите. Није дозвољено
имати поред себе друге листове папира.
- Решења задатака навести по горњем редоследу на непарним
страницама (са десне стране), док парне странице (са леве стране)
користити за писање концепата. Прва страница после предње стране
може да се прескочи. На овај начин концепт и пречишћено решење
могу да буду један поред другог.
- Водити рачуна о уредности. Препоручује се рад обичном графитном
оловком.
(⇒ почетак)
←
↑
⇑
↓
→
Аутор: Ласло Краус
Е-пошта: kraus@etf.rs
Copyright © 2001, Laslo Kraus
Последња ревизија: 15.7.2001.