←
↑
⇑
↓
→
Ласло Краус |
ИР2ОО2/СИ2ОО2
Испит
1. 7. 2013.
|
Аутори: Игор Тартаља, Ђорђе Ђурђевић и Ласло Краус
Задаци: 1
2
| Напоменe
Поставка задатка 1 (укупно 30 поена)
(⇒ почетак)
Одговорити концизно (по једна или две реченице) и прецизно на следећа питaња:
а) (Java) На које начине се може програмски дефинисати задатак неке нити?
б) (C#) Навести разлике између типова byte у језицима Javа и C#?
в) (C#) Шта су делегати на језику C# и за шта се примарно користе?
Поставка задатка 2 (70 поена)
(⇒ почетак)
Написати на језику Java следећи пакет типова (грешке пријављивати изузецима опремљеним текстовима порука):
- (20 поена) Путник има јединствен, аутоматски генерисан целобројан идентификатор. Може да се састави текстуални опис који садржи идентификатор путника.
- Ред може да садржи задат број путника. Може да се стави један путник на крај реда, да се узме један путник с почетка реда, да се ред испразни, да се дохвати број путника у реду, да се испита да ли је ред пун и да ли је празан и да се састави текстуални опис реда. Покушај стављања у пун ред и узимања из празног реда блокира нит извршиоца. Опис се састоји од описа садржаних путника, један путник по реду. После сваке промене садржаја, опис реда се приказује на компоненти типа
TextArea, која може да се дохвати.
- (20 поена) Активнa лука има име и садржи ред путника задатог капацитета. Лука може да се отвори, затвори и уништи. Кад је лука отворена, у случајним временским интервалима од tsr±20% ствара по једног путника и смешта га у ред. При затварању, путници затечени у реду одмах одлазе. Може да се дохвати број путника у луци и да се узме наредни путник који чека. Лука садржи компоненту типа
Panel, која може да се дохвати. На њој се приказује име луке, ред путника и поље за потврду помоћу којег може лука да се отвори и затвори.
- (20 поена) Активан брод има име, садржи ред путника задатог капацитета и саобраћа циклички између две задате луке, тамо и назад. Брод укрцава путнике у првој луци док се не напуни или док не истекне време предвиђено за укрцавање, затим плови до друге луке где искрцава путнике по пристајању. Улазак и излазак једног путника траје tui, а пловидба tp. Најдуже време боравка у луци је tb, после чега брод креће чак и ако није пун. Брод садржи компоненту типа
Panel, која може да се дохвати. На њој се приказује име брода, путници на броду, фаза вожње (ulaz, ka, izlaz), име луке у којој се борави или ка којој се плови и број путника на броду. Помоћу поља за потврду на њој може брод да се покрене и заустави.
- (10 поена) Пловидба на графичкој корисничкој површи према слици приказује пловидбу брода капацитета 10 путника између две луке у којима могу да чекају 15, односно 5 путника. Код обе луке је tsr = 500 ms, а за брод tui = 20 ms, tp = 3000 ms и tb = 300 ms.
- Испит траје 180 минута.
- Рад се предаје искључиво у факултетској вежбанци за испите (-5 поена за неадекватну вежбанку). Није дозвољено имати поред себе друге листове папира, нити уз себе имати мобилни телефон, без обзира да ли је укључен или искључен.
- Дозвољена је употреба Подсетника за AWT.
- Водити рачуна о уредности. Нечитки делови текста ће бити третирани као непостојећи. Решења задатака навести по гoрњем редоследу (-1 поен за лош редослед). Препоручује се рад обичном графитном оловком.
←
↑
⇑
↓
→
Аутор: Ласло Краус
Е-пошта: kraus@etf.rs
Copyright © 2014, Laslo Kraus
Последња ревизија: 20.6.2014.