←
↑
⇑
↓
→
Ласло Краус |
ИР2ОО2/СИ2ОО2
Испит
19. 9. 2009.
|
Аутори: Игор Тартаља и Ласло Краус
Задаци: 1
2
| Напоменe
Поставка задатка 1 (укупно 30 поена)
(⇒ почетак)
Одговорити концизно (по једна или две реченице) и прецизно на следећа питaња:
а) (Java) Да ли protected
члановима класе могу да приступају методе других класа из истог пакета, ако те друге класе нису изведене из дате класе? Зашто?
б) У чему је основна разлика између хијерархија класа у језицима Java и C#?
в) (C#) Да ли се помоћу foreach
петље могу модификовати чланови збирки и зашто?
Поставка задатка 2 (70 поена)
(⇒ почетак)
Написати на језику Java следећи пакет типова (грешке пријављивати изузецима опремљеним текстовима порука):
- (30 поена) Активан пливач има јединствен, аутоматски генерисан идентификациони број. Може да заплива, да се привремено заустави и да се прекине његова нит. Максимална брзина vmax се задаје приликом стварања пливача (подразумевано 2), а може касније и да се промени. Када заплива, почетна брзина му износи 1% од vmax, после чега се у случајним временским интервалима у трајању од 100 до 200 ms, скоковито промени за случајан износ од −1% до +3% тренутне брзине, али не изнад брзине vmax и не испод брзине 1% од vmax. Може да се дохвати идентификациони број пливача, тренутна брзина и препливани пут од тренутка када је запливао.
- Пливачка стаза је графичка компонента (платно), која може на захтев да исцртава задатог пливача као попуњен круг црне боје задатог полупречника. Може да се задаје дужина стазе и да се дохвати пливач на стази. Место исцртавања пливача зависи од тренутно препливаног пута, с тим да је почетак стазе на левом, а крај на десном крају компоненте.
- (30 поена) Активан базен може да садржи задат број стаза са по једним пливачем. Ствара се празан после чега се стазе додају једна по једна. Грешка је ако се покуша додати превелики број стаза. Може да се затражи покретање свих пливача на садржаним стазама и прекидање нити базена и свих пливача на садржаним стазама. Заједничка дужина свих стаза се задаје приликом покретања пливача (подразумевано 50). По покретању пливача, базен сваких 20 ms проверава да ли је бар један пливач стигао до краја стазе. Ако јесте, базен заустави све пливаче и проналази победничког пливача који је препливао најдужи пут.
- Графички базен је базен који се иницијализује графичком плочом (
Panel
) коју попуњава компонентама тако да корисник може поставити дужину стаза, покренути све пливаче и на крају видети идентификациони број победничког пливача. Док пливачи пливају приказује се број водећег пливача, а ново покретање базена је онемогућено.
- (10 поена) Трка је програм који на графичкој корисничкој површи према слици симулира трку 5 пливача чија је максимална брзина 1,6 и који се исцртавају као кругови полупречника 8.
- Испит траје 180 минута.
- Рад се предаје искључиво у факултетској вежбанци за испите (-5 поена за неадекватну вежбанку). Није дозвољено имати поред себе друге листове папира.
- Дозвољена је употреба Подсетника за AWT.
- Водити рачуна о уредности. Решења задатака навести по гoрњем редоследу (-1 поен за лош редослед). Препоручује се рад обичном графитном оловком.
←
↑
⇑
↓
→
Аутор: Ласло Краус
Е-пошта: kraus@etf.rs
Copyright © 2010, Laslo Kraus
Последња ревизија: 1.9.2010.