Ласло Краус |
ИР2ОО1/СО2ОО1 Испит 31. 8. 2008. |
---|
Одговорити концизно (једна или две реченице) и прецизно на следећа питaња:
а) На коју меморијску локацију (i
или p
) показује &r
ако је: int
i=0,*p=&i,&r=p;
?
б) Дефинисати досег (област важења) идентификатора чланова класе и како се он може проширити.
в) Шта је операнд, а шта резултат оператора typeid
?
г) Да ли у класи изузетка треба да постоји јавни конструктор копије и зашто?
д) Шта је намена итератора из стандардне библиотеке и шта означава тип reverse_iterator
?
Написати на језику C++ следеће класе (класе опремити оним конструкторима, деструктором и оператором за доделу вредности, који су потребни за безбедно коришћење класа; грешке пријављивати изузецима типа једноставних класа које су опремљене писањем текста поруке):
==
). Може да се дохвати вредност првог и другог елемента, да се изврши међусобна замена елемената (~p
), да се одреди да ли су два пара једнака (p1==p2;
при чему су и парови (е1,е2) и (е2,е1) једнаки) и да се пар упише у излазни ток (it<<par
) у облику (
e1,
e2)
где су e1 и e2 елементи пара.
skup+=dom
). Може да се дохвати број домина у скупу, да се испита да ли је скуп пун или празан, да се испита да ли се нека домина налази у скупу, да се приступи елементу скупа са задатим редним бројем (skup[i]
), да се узме (уз уклањање) елемент скупа са задатим редним бројем (подразумевано први), да се скуп испразни и да се скуп упише у излазни ток (it<<skup
) по 10 елемената у једном реду. Грешке су покушај стављања домине која већ постоји, стављање у пун скуп, узимање из празног скупа и приступ непостојећем елементу.
(5 поена) Написати на језику C++ програм који ствара једну кутију домина, таблу за игру и једног играча, и затим у потребном броју корака док се игра не заврши вуче потезе играча и исписује таблу на главном излазу после сваког потеза. По завршетку игре испише да ли је игра завршена победом или поразом.
Copyright © 2010, Laslo Kraus
Последња ревизија: 30.8.2010.